راديو

رئيس مجلس الإدارة
منال أيوب

رئيس التحرير
محمد الاصمعي

نسخة تجريبية

الأزمة تتصدر جوجل .. الممثلين تكشف موقف عمر كمال من التمثيل

تسببت الصورة التي نشرها المخرج محمد العدل الشهير بـ«ماندو»، بصحبة مطرب المهرجانات عمر كمال، عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي، والتي أعلن من خلالها مشاركة الأخير في مسلسل «بين السما والأرض» الذي ينافس ضمن مسلسلات رمضان 2021، في أزمة مع نقابة المهن التمثيلية التي اعترضت على التعامل مع مطربي المهرجانات باعتبارهم غير أعضاء بالنقابة.

«بين السما والأرض» يعرض ضمن مسلسلات رمضان

وفي الوقت الذي كتب فيه ماندو العدل بـ«فيس بوك» تعليقًا على صورته مع مطرب المهرجانات بقوله: «عمر كمال ممثل لأول مرة، بين السما والأرض، رمضان 2021 إن شاء الله، يا كريم يا رب»، إلا أنه عاد بعدها بوقت قصير ليؤكد أن المطرب الشعبي لديه مشكلة مع نقابة الممثلين.

نقابة الممثلين تعترض على مشاركة عمر كمال في التمثيل

وكتب ماندو العدل قائلًا: «تواصل معايا الدكتور أشرف زكي، وبيقولي إن عمر كمال عنده مشكلة إنه مش نقابي، وأنا كنت فاهم إنه مقيد في نقابة الموسيقيين، هشوف ممكن أعمل إيه؟».

 

وتابع «العدل»: «لكن الغريب هو كم الزعل من الخبر إن عمر كمال يمثل، على فكرة أحمد عدوية وحسن الأسمر وحكيم مثلوا، وشعبان عبدالرحيم الله يرحمه مثل مع أستاذ داوود عبد السيد  مكانش فيه مشكلة يعني».

ماندو العدل يدافع عن مشاركة مطربي المهرجانات في التمثيل

واستطرد ماندو العدل: «أما الناس اللي بتقوللي إن أنا منفذتش وعدي وقابلت الناس في الـcasting احنا جالنا أكتر من 7 آلاف شخص عايز يمثل، سامع الرقم 7 آلاف، وأنا مش مسؤول إن فيه ناس اتصلت ومكتب الـ casting مردش عليهم، ده غير إن معايا أكتر من 5 ممثلين خريجين معهد فنون مسرحية ووجوه جديدة مش خريجين المعهد وبيمثلوا لأول مرة».

 

واختتم كلامه قائلًا: «أنا طول عمري قد كلمتي و اللي يعرفني يعرف كده كويس، ومش مطلوب مني أقدم كشف باللي اختارتهم من الـcasting عشان سيادتك متتهمنيش إني بعمل show».

 

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register